През 1993 г. Европейският съюз започва да изисква намаляване на съдържанието на дизелова сяра. Със сигурност това е добър опит за почистване на въздуха, който дишаме, но това не прави нищо за качеството на горивото, което изгаряме.
Тъй като ниските емисии на сяра станаха задължителни, рафинерите за гориво трябваше да разработят нови технологии за намаляване на съдържанието на сяра, за да отговарят на нормите за емисии. Проблемът е в процеса на рафиниране, използван за отстраняване на сярата. Най-рентабилният начин е да се използва химичен процес, наречен хидропреработка. По време на хидропреработката сярата в горивото се отстранява и се замества с водород, което води до по-чисто гориво с подобрени показатели. За съжаление, тъй като водородът е силно реактивен елемент, той реагира и с други компоненти в горивото, премахвайки полярните и ароматни съединения, които осигуряват на конвенционалното дизелово гориво адекватна смазваща способност.
Сярата не е смазка сама по себе си, но може да се комбинира със съдържанието на никел в много метални сплави, за да образува евтектична сплав с ниска точка на топене, която може да увеличи смазочността. Процесът, използван за намаляване на сярата, също намалява смазочните свойства на горивото. Смазването е мярка за способността на горивото да смазва и предпазва различните части на системата за впръскване на горивото на двигателя от износване. Преработката, необходима за намаляване на сярата до 15 ppm, също така премахва естествените смазочни агенти в дизеловото гориво.
Дипетан е предназначен да поддържа инжекторите свръх чисти и да осигури допълнително смазване. Допълнителното смазване, което може да бъде осигурено само от Дипетан, ще противодейства на намаленото смазване поради намалението на сярата в дизеловото гориво с 90%.